مقالات

چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟

چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟

تلفن های همراه یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی هستند که ما در طول روز بارها از آن ها استفاده میکنیم. با کمک تلفن های همراه میتوان کارهای متفاوتی مانند انجام بازی، عکاسی و فیلم برداری انجام داد اما مهم ترین کاربرد آن ها برقراری ارتباط است. گاهی اوقات مشکلاتی برای تلفن های همراه پیش می آیند که مانع از برقراری این ارتباط می شوند. یکی از سوالات بسیاری از افراد در این مواقع این است که چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ این مشکل به دلیل عدم خواندن سیم کارت توسط گوشی ایجاد می شود. در ادامه مطلب به طور جامع دلایل و راه حل های آن را بررسی میکنیم.

9 روش حل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های اندروید

در پاسخ به این سوال که چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ باید گفت که این مشکل دلایل متعددی دارد. البته که راه حل های زیادی نیز برای حل این مشکل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راه اندازی مجدد گوشی

ممکن است سیم کارت قبلی خود را از گوشی خارج کرده و سیم کارت جدید را درون آن قرار داده باشید. در این مواقع لازم است گوشی را  restart کنید تا قادر به شناسایی سیم کارت جدید باشد. بیشتر گوشی های اندروید به شکلی هستند که برای شناسایی سیم کارت جدید به یک بار خاموش و روشن کردن نیاز دارند. انجام این کار در بیشتر مواقع می تواند به حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت کمک کند.

چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ تنظیم نحوه قرار گرفتن سیم کارت

اگر سیم کارت را به درستی در مکان مخصوص قرار ندهید گوشی قادر به شناسایی آن نخواهد بود. این موضوع باعث می شود که سیم کارت شما زنگ نخورد. حتما سیم کارت را به درستی در گوشی قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است گوشی از دستتان بیفتد و دیگر قادر به خواندن سیم کارت نباشد. در این شرایط می توانید از کمی چسب و یا یک تکه کاغذ کوچک در جهت ثابت کردن آن استفاده کنید.

تنظیم اپراتور شبکه به صورت دستی

گاهی اوقات تنظیمات شبکه تغییر میکند و مانع از زنگ خوردن سیم کارت می شود. بهترین راهکار برای حل این مشکل این است که اپراتور شبکه را به صورت دستی تنظیم نمایید. برای انجام این کار باید به روشی که در ادامه بیان میکنیم عمل کنید:

زبان فارسی: بی‌سیم و شبکه » شبکه‌های تلفن همراه » اپراتورهای شبکه

زبان انگلیسی: Network Operators << Mobile Networks << Wireless & Networks

چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ تعویض سیم کارت

در برخی مواقع مشکل زنگ نخوردن سیم کارت به دلیل آسیب دیدگی آن است. این آسیب دیدگی می تواند در زمان برش دادن و تغییر سایز سیم کارت رخ داده باشد. این موضوع مانع از خوانده شدن سیم کارت توسط گوشی می شود. زمانی که به صورت دستی و بدون دستگاه سیم کارت را برش می دهند احتمال وقوع این اتفاق وجود دارد. در این مواقع باید سیم کارت خود را تعویض کنید.

چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ تعویض سیم کارت

تنظیم شبکه روی حالت خودکار (Auto) برای زنگ نخوردن سیم کارت

یکی از کارهایی که می تواند به حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت کمک کند تنظیم شبکه روی حالت خودکار (Auto) است. برای انجام این کار باید وارد بخش تنظیمات گوشی شوید سپس در قسمت شبکه های موبایل حالت شبکه را روی خودکار  (Auto) تنظیم کنید. نسبت به مدل گوشی اندروید ممکن است مسیر رسیدن به این بخش متفاوت باشد اما کلیت روش در تمام گوشی ها یکسان است.

تمیز کردن سیم کارت و مکان قرارگیری آن

سیم کارت ها دارای یک بخش طلایی رنگ هستند. اگر این بخش کثیف شود باید آن را با کمک یک پارچه نرم یا گوش پاک کن تمیز کنید. مکان قرارگیری سیم کارت را نیز باید تمیز نمایید. برای تمیز کردن این بخش نیز می توانید از یک پارچه نرم استفاده کنید. در زمان انجام این کار مواظب باشید که به گوشی آسیبی وارد نشود.

خارج کردن سیم کارت از گوشی و وارد کردن مجدد آن

گاهی اوقات با خارج کردن سیم کارت از گوشی و وارد کردن مجدد آن مشکل نخواندن سیم کارت حل می شود. لازم به ذکر است که برای خارج کردن سیم کارت و قرار دادن مجدد آن داخل گوشی باید آن را خاموش کنید. درصورت عدم توجه به این موضوع ممکن است سیم کارت و گوشی شما آسیب ببینند. این روش عموما در گوشی های شیائومی جواب داده است.

9 روش حل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های اندروید

9 روش حل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های اندروید

تغییر مکان فعلی

در برخی مواقع دلیل زنگ نخوردن سیم کارت شما موقعیت مکانی است. اگر این مشکل در مکان های خاصی اتفاق می افتد به دلیل عدم وجود آنتن است. در این شرایط با تغییر دادن موقعیت مکانی مشکل شما حل خواهد شد.

بررسی رجیستری گوشی

برای پاسخ به این سوال که چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ باید بگوییم که اگر سیم کارت شما زنگ نمیخورد حتما رجیستری گوشی خود را بررسی کنید. رجیستری نبودن گوشی مانع از خوانده شدن سیم کارت می شود. برای اینکه از این موضوع اطمینان حاصل کنید می توانید کد IMEI موبایل خود را به شماره 7777 ارسال نمایید. از آن گذشته می توانید با شماره گیری کد دستوری #7777* تلفن همراه خود را ثبت رجیستری کنید تا بتواند سیم کارت را شناسایی کند.

حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های آیفون

روش های حل مشکل چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟ در گوشی های موبایل آیفون متفاوت است. اگر از گوشی های آیفون استفاده می کنید برای حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت می توانید از راهکارهایی که در این بخش ذکر میکنیم استفاده کنید.

  1. فعال و غیر فعال کردن Airplane Mode

برای حل مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی های آیفون می توانید وارد بخش تنظیمات شده و حالت هواپیما را برای حدود 20 ثانیه فعال کنید. بعد از گذشت 20 ثانیه می توانید اقدام به غیر فعالسازی آن نمایید. در نهایت نیز باید وضعیت آنتن دهی سیم کارت را بررسی کنید.

  1. بررسی وضعیت قرارگیری سیم کارت

در این مواقع حتما وضعیت قرارگیری سیم کارت را بررسی کنید. اگر سیم کارت در حالت نادرستی قرار گرفته بود باید آن را به صورت صحیح در جای خود قرار دهید تا مشکل عدم شناسایی سیم کارت حل شود. سیم کارت را نیز باید از لحاظ ظاهری بررسی کنید که دچار آسیب دیدگی نشده باشد.

  1. به روز رسانی سیستم عامل iOS

ممکن است مشکل زنگ نخوردن سیم کارت به دلیل به روز نبودن سیستم عامل رخ داده باشد. برای حل این مشکل کافی است که سیستم عامل گوشی خود را به روز رسانی کنید.

حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های آیفون

حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی‌ های آیفون

  1. ریست کردن گوشی

ریست کردن گوشی آیفون نیز می تواند در حل مشکل نخواندن سیم کارت موثر باشد. عموما با انجام این کار این مشکل حل خواهد شد.

  1. به روز رسانی Carrier Setting

به روز رسانی Carrier Setting در بیشتر مواقع می تواند مشکل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی های آیفون را حل کند. برای انجام این کار در قدم اول باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. پس از وارد شدن به تنظیمات باید مسیر About << General را طی کنید. چنانچه آپدیتی برای این بخش وجود داشته باشد به شما نمایش داده خواهد شد. با زدن روی گزینه Update به روز رسانی انجام می شود.

سخن آخر چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟

در این مطلب مشکل زنگ نخوردن سیم کارت در گوشی های اندروید و آیفون را بررسی کردیم. همانطور که میدانید برقراری ارتباط به وسیله سیم کارت انجام می شود و عدم خوانده شدن آن توسط گوشی مانع از این فرایند خواهد شد. شما می توانید با توجه به سیستم عامل گوشی خود از راهکارهای ذکر شده در متن استفاده کنید. اگر سیم کارت شما توسط گوشی خوانده شود مشکل زنگ نخوردن آن حل خواهد شد. برای دریافت وام سیم کارت یا اطلاعات بیشتر در مورد سیم کارت به سایت وام پایتخت مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد چرا سیم کارتم زنگ نمیخوره؟

  1. آیا حافظه پنهان گوشی (Cash) می تواند مانع از خواندن سیم کارت شود؟

بله، گاهی اوقات حافظه پنهان گوشی از خواندن سیم کارت جلوگیری میکند که با پاک کردن آن می توانید این مشکل را حل کنید.

  1. آیا نرم افزارهای مخرب نیز می توانند در این زمینه مشکل ایجاد کنند؟

بله، ممکن است یکی از نرم افزارهای نصب شده روی گوشی شما مخرب باشد و باعث ایجاد این مشکل شود در این شرایط بهتر است آن را شناسایی و حذف کنید.

  1. آیا به روز رسانی سیستم عامل اندروید نیز می تواند به حل مشکل زنگ نخوردن سیم کارت کمک کند؟

بله، در گوشی های اندروید نیز مانند گوشی های آیفون انجام به روز رسانی می تواند به حل این مشکل کمک کند.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *