مقالات

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟بعضی از افراد سودجو به بهانه وام دادن، توسط خرید سیم‌کارت اقدام به تبلیغات می‌کنند. و سیم‌کارت شما را به اسم خودشان ثبت می‌کنند، در هنگام دریافت وام سیم‌کارت باید بسیار دقت کنید. مواظب باشید هیچ وقت سیم‌کارت شخصی خود را، به اسم فرد دیگری نزنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه دریافت وام به یکی از ضروریات زندگی مردم تبدیل شده است، و وام سیم کارت هم نیز یکی از انواع وام‌ها می‌باشد. البته منظور از وام سیم‌کارت این نیست که وام بگیرید و با آن سیم‌کارت بخرید، بلکه وام سیم‌کارت توسط سند سیم کارت شخصی خود به شما تعلق می‌گیرد.

وام روی سیم کارت حقیقت دارد؟

معمولا وام سیم‌کارت به خط 0912 یا کد‌های ۱تا ۴ تعلق می‌گیرد، و وام فوری سیم‌کارت فقط به افرادی که دارای سیم کارت ۹۱۲ دائمی همراه اول هستند تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر شخصی ادعا کرد که می‌تواند، روی سیم کارت‌های دیگری وام بگیرد صحت ندارد و کلاهبرداری می‌باشد.

زیرا درحال حاضر وقت برخی از کدهای سیم‌کارت ۹۱۲ دائمی دارای ارزش میلیونی می‌باشند، و می‌توان با فروش آن به اعداد میلیونی رسید. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، وام سیم‌کارت روی  سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول و با شرایط خاص خود صحت دارد و به افراد تعلق می‌گیرد. شرایط و میزن مبلغ وام و سودی که به عنوان کارمزد برای وام می‌گیرند، به مراکز وام دهنده بستگی دارد و شرایط ثابت و کلی ندارد.

همچنین سعی کنید حتما در دفتر‌های اسناد رسمی و محضری سند را در گرو قرار دهید، و قراردادی در دست خود داشته باشید تا بعدا اگر مشکلی پیش آمد بتوانید ادعای خودتان را اثبات کنید.

اما به‌طور کلی می‌توان شرایط مراکز برای وام دادن توسط سیم کارت به موارد زیر اشاره کر:

  • پرداخت مبلغ وام به میزان ۹۰ درست به ارزش سیم‌کارت بستگی دارد.
  • باز پرداخت وام بین ۴ الی ۳۶ ماه می‌باشد.
  • سود آن ۳ تا ۳.۵ درصد می‌باشد.

پرداخت مبلغ وام می‌تواند، با توجه به نوع شماره خط، و رند بودن آن تا ۹۰ درصد هم افزایش پیدا کند. پرداخت وام سیم‌کارت زمانی انجام می‌شود، که ۶ ماه قبل از آن سیم کارت  فروخته نشده باشد، و به کسی واگذار نکرده باشد.

مزایای دریافت وام سیم‌کارت

  • می‌توان گفت اولین مزیت وام سیم‌کارت این است که لازم نیست سیم کارت خود را برای مشکلات مالی بفروشید، بلکه از طریق آن می‌توانید وام بگیرید، و در اقساط تعیین شده آن را پرداخت کنید.
  • مزیت دیگر این وام این است که، سیم کارت خود را در مدت پرداخت کردن وام از دست نمی‌دهید و همچنان در اختیار شما قرار دارد.
  • برای دریافت وام سیم‌کارت، نیازی به ضامن، چک و سفته ندارید. بلکه خود سند سیم‌کارت، ضامن وام شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: وام مسکن روی سند خونه 

شرایط دریافت وام سیم‌کارت روی سیم‌کارت‌های همراه اول دائمی

  • موجود بودن سیم کارت، سیم کارت در ۲۰ روز قبل از آن نباید تعویض شده باشد.
  • اصل مدارک شناسی شامل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه.
  • حضور خود صاحب سیم کارت در هنگام امضای قرارداد الزامی می‌باشد.
  • در یک ماه گذشته هیچ تغییر نامی روی سیم‌کارت‌ مورد نظر انجام نشود.
  • روشن بودن سیم‌کارت مورد نظر جهت شناسایی مالکیت شما.

شما می‌توانید به ازای درصد ارزش سیم‌کارت دائمی خود وام دریافت کنید، باز پرداخت آن بستگی به شرایط شما دارد. شما می‌توانید از ۱ الی ۳۶ ماه وام خود را پرداخت و تسویه کنید، درنتیجه ما توصیه می‌کنیم که از موسسه و مراکز معتبر وام بگیرید، تا بعدا دچار مشکل نشوید.

سیم کارت،  یکی از کالاهای ضروری و باارزش برای فعالان اقتصادی و همچین صاحبان کسب و کار محسوب می‌شود. به عبارت دیگر سیم‌کارت شما، اعتبار شما می‌باشد. و مردم نسبت به کسی که دارای خط ثابت و ارزشمندی می‌باشد، بیشتر اعتماد می‌کنند.

بیشتر مردم در هنگام ایجاد مشکلات مالی به فکر فروش اموال ارزشمند خود می‌افتند، امروزه یکی از اموال ارزشمند سیم‌کارت شما می‌باشد. اما به وام سیم‌کارت دیگر نیازی به فروش آن نیست، و شما می‌توانید با سیم‌کارت خود وام بگیرید.

بیشتر بخوانید: وام روی طلا 

گرفتن وام روی سیم کارت چه شرایطی دارد؟

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟ در هنگام شرایط نامناسب و نامطلوب اقتصادی جامعه، به دلیل کمبود و ناتوانی مردم در خرید و توسعه کسب و کار، موسسه‌های مختلفی برای حمایت از مشاغل، وام سیم‌کارت ۹۱۲ را به صورت فوری ارائه می‌دهند.

شرایط  پرداخت وام روی سیم‌کارت، در موسسه‌های معتبر بسیار راحت و آسان می‌باشد. و تنها چیزی که برای دریافت وام نیاز دارید، سیم‌کارت با کد ۹۱۲ می‌باشد و دیگر نیازی به ضامن و چک و سفته ندارد. و افرادی که ماسل هستند از طریق سیم‌کارت خود وام دریافت کنند، به راحتی می‌توانند یا قرار دادن سیم‌کارت خود به عنوان وثیقه‌، در کمتر از یک ساعت وام خود را دریافت کنند. قبل از پرداخت وام یک قرارداد رسمی و معتبر، بین شما و موسسه منعقد می‌شود که یک نسخه از آن باید نزد شما باقی بماند.

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟ معایب وام سیم‌کارت

آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟ می‌توان گفت تنها عیب وام سیم‌کارت فوری، معتبر بودن و درست‌کار بودن مراکز وام دهنده می‌باشد. در واقع به هیچ وجه نمی‌توان به تمام این موسسه ها اعتماد کرد و سند سیم‌کارت خود را بدون تحقیق کردن، به نام آن‌ها زد.

بنابراین امکان دارد در هنگام واگذاری مالکیت سیم‌کارت به آن‌ها، بعدا دچار مشکلات فراوانی شوید. و توسط سیم‌کارت از شما کلاهبرداری کنند، بنابراین خیلی مهم است که در کدام موسسه اقدام به دریافت وام انجام دهید. و سابقه آن‌ها را به خوبی بررسی کنید،  سپس اقدام به دریافت وام کنید.

سوالات متداول در مورد آیا کلاهبرداری وام سیم کارت درست است؟

  1. وام سیم‌کارت برای چه کسانی مناسب است؟

خیلی از افراد سیم‌کارت ۹۱۲ دائمی و کدهای ۱تا۵ دارند، ولی از مزیت و ارزشمندی آن خبر ندارند. و در هنگام مشکلات مالی اقدام به فروش آن می‌کنند، در صورتی که می‌توانند از طریق آن اقدام به دریافت وام کنند. و با نگه‌داشتن سیم کارت در دست خود و بدون نام زدن آن به شخص دیگری، به واسطه همان سیم‌کارت خود وام بگیرید.

  1. قیمت سیم‌کارت ۹۱۲ چقدر می‌باشد؟

شاید باور نکردنی باشد ولی یک سیم‌کارت رند رقمی  مثل ۹۱۲۱۱۱۵۰۰۱ یک میلیارد وهشتصد میلیون  تومان ارزش دارد. به همین خاطر قیمت سیم‌کارت بستگی به شماره خط شما دارد. هرچقدر خط شماره شما رند باشد، ارزشی مالی آن بیشتر می‌شود، و شما به همان میزان می‌توانید وام دریافت کنید

  1. سود وام به چه صورتی محاسبه می‌شود؟

سودی که از طریق وام سیم‌کارت به شما تعلق می‌گیرد، و برای شما محاسبه می‌شود به صورت ۳ الی ۳.۵ درصد و ماهانه می‌باشد.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *